HANDELSBETINGELSER


1. Bestilling:

Al bestilling foregår via Internet. Bestilling foregår ved at udfylde Dyrenes Butik – Gilleleje ordreformular med alle relevante oplysninger. Vi vil herefter straks fremsende en registreringsbekræftelse via E-mail – og sidenhen en ordrebekræftelse, når vores personale har gennemgået og accepteret ordren.

2. Priser:

Alle priser er inkl. 25% moms, hvor intet andet nævnes, og DER TAGES FORBEHOLD FOR: PRISFEJL, FORCE MAJEURE, UDSOLGTE VARER OG TRYKFEJL/TASTEFEJL. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.

3. Fragt/fremsendelse:

Alle varer sendes med Post Danmark. Ordre over 20 kg. incl. emballage sendes ikke. Dyrenes Butik – Gilleleje opkræver ikke ekspeditionsgebyrer. Bestilte varer tilstræbes afsendt samme dag, som vi modtager din bekræftelse af din ordreplacering – hvis varen er på lager (se venligst vores internetside). Er varen ikke på lager, vil vi inden 1 dag fremsende en E-mail med information om leveringsdato. Er man som kunde ikke tilfreds med denne leveringstid, kan man naturligvis afbestille varen vederlagsfrit.

4. Betaling:

Du kan betale med følgende kreditkort: Dankort samt Visa/Dankort. Beløbet for ordren trækkes først, når varerne sendes fra Dyrenes Butik – Gilleleje. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

5. Service under garanti/reklamationsretsperioden:

Returnering til service sker via fremsendelse pr. fragt eller indlevering i vores fysiske butik. I pakken BEDES der være en fyldig fejlbeskrivelse samt en kopi af købsfakturaen. Varen vil blive repareret indenfor ca. 1-2 uger medmindre specielle forhold forekommer. Efter reparation sendes varen gratis tilbage til dig. Kan vores tekniker ikke finde fejl på et returneret produkt, vil den desværre blive returneret med et efterkravsgebyr på 200 kr, til dækning af forsendelsesomkostninger.

6. Reklamationsret/garanti:

På alle produkter ydes der 2 års reklamationsret hvor der i det første ½ år gælder en formodningsregel, medmindre producenten selv giver yderligere garanti / reklamationsret på produktet. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsretsperioden perioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side. Dyrenes Butik – Gilleleje kan ikke drages til ansvar for tabte data, som varer solgt af Dyrenes Butik – Gilleleje har skabt. Ved b2b køb (firma køb) opnås ikke ny reklamationsret ved reklamation og ombytning.

7. Retur/fortrydelse:

SKULLE DU FORTRYDE DIT KØB INDEN FOR 14 DAGE FRA DEN DAG DU MODTAGER VAREN, KAN RETURRETTEN BENYTTES. RETURRETTEN KAN KUN UDNYTTES, SÅFREMT VAREN ER I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE. HVIS VAREN ER TAGET I BRUG, KAN FORTRYDELSE IKKE SKE, HVIS BRUGEN I DET KONKRETE TILFÆLDE HAR MEDFØRT EN FORMINDSKELSE AF VARENS SALGSVÆRDI. VI GØR I DEN FORBINDELSE OPMÆRKSOM PÅ, AT PÅVIRKNINGEN AF EN VARES SALGSVÆRDI PGA. IBRUGTAGNING ER INDIVIDUEL FRA SAG TIL SAG, OG FORBRUGERENS ADGANG TIL AT FORTRYDE KØBET DERFOR BEROR PÅ EN KONKRET VURDERING I DET ENKELTE TILFÆLDE. BRUD PÅ ELLER BORTKOMST AF ORIGINAL EMBALLAGE KAN VÆRE EN HINDRING FOR UDNYTTELSEN AF FORTRYDELSESRETTEN, SÅFREMT DET PÅVIRKER SALGSVÆRDIEN ELLER SALGSMULIGHEDERNE VÆSENTLIGT. SOFTWAREPAKKER HVOR FORSEGLINGEN ER BRUDT, KAN IKKE RETURNERES. VARER, DER RETURNERES UFRANCO ELLER PÅ EFTERKRAV, NÆGTES DESVÆRRE MODTAGELSE. BEMÆRK: AT VED B2B (FIRMAKØB) ER DER INGEN RETURRET.

8. Udnyttelse af fortrydelsesretten:

SOM KUNDE HAR DU FLERE MÅDER, HVORPÅ FORTRYDELSESRETTEN KAN UDNYTTES. HVIS DU FORTRYDER DIT KØB, INDEN VI HAR SENDT VAREN, ANNULLERES ORDREN NEMMEST VED, AT DU SELV SLETTER ORDREN I VORES TRACK & TRACE-SYSTEM. ER VAREN AFSENDT, KAN DU NATURLIGVIS NÆGTE MODTAGELSE, NÅR POSTMANDEN ANKOMMER MED PAKKEN. DU KAN OGSÅ MODTAGE PAKKEN OG DEREFTER RETURNERE DEN TIL OS INDEN 14 DAGE, FRA DEN DAG DU MODTAGER VAREN, I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE – DU SKAL DOG BETALE RETURFRAGTEN. I ALLE TILFÆLDE VIL ORDREN/HANDLEN BLIVE OPHÆVET.